A A A

tn 100 2040 20191018 1818873405Po przyjechaniu na miejsce czyli do Olsztynka mieliśmy czas , aby pochodzić po rynku, więc Pani Grażynka wymyśliła, że pójdziemy do Muzeum Multimedialnego. Gdy weszliśmy przywitano nas i zaczęliśmy zwiedzanie, znajdowały się tam trzy sale. Pierwsza sala była poświęcona historii Olsztynka. Znajdowały się tam stare pieczątki, makieta zamku, który był naprzeciwko nas. Mogliśmy też skorzystać z tabletów z informacjami o Olsztynku. Druga sala poświęcona była I Wojnie Światowej. Był tam duży tablet, na którym były zdjęcia czołgów i generałów itp. Dowiedzieliśmy się też, że wtedy Olsztynek był na terenie Niemiec. W trzeciej i ostatniej sali znajdowały się rzeczy poświęcone II wojnie światowej. Był tam manekin wyglądający jak żołnierz siedzący na piętrowym łóżku (jak mam być szczera to trochę się go bałam), pokazane jeszcze były koszary. Potem poszliśmy do huty szkła, gdzie panowie pokazywali nam, jak robi się te przepiękne rzeczy ze szkła, na naszych oczach zrobili ptaszka, kwiatka, łabądka  i przy  okazji opowiadali co robią. Przedostatnią atrakcją był skansen, który był bardzo ciekawy, uczyliśmy się o życiu w czasach, kiedy nie było telefonów, telewizorów, gier wideo, mikrofalówek itd. W skansenie odwiedziliśmy: dawną szkołę, dom pastora, kościół, dom bogatych ludzi, dom nauczyciela. Widzieliśmy także konie, owce i króliki albinosy. Mieliśmy też lekcję garncarstwa, która również była ciekawa i ekscytująca jak wszystko. Cały skansen pozwolił poczuć się jak w starej wiosce.

Wycieczkę zakończyliśmy pysznym obiadem w restauracji.