A A A

W dniach 12-14.06.2019 odbyła się wycieczka klas ósmych w Góry Świętokrzyskie.
  Uczniowie stacjonowali w ośrodku wypoczynkowym „Jodełka“ w Świętej Katarzynie. Do zaplanowanych punktów wycieczki należało: wejście na Łysicę, zwiedzanie muzeum Neandertalczyka, zwiedzanie Chęcińskiego zamku, zwiedzanie jaskini Raj oraz wejście na Łysą Górę, na której szczycie można było zwiedzić klasztor.
    Z powodu panujących wówczas upałów, część uczniów miała możliwość schłodzenia się w pobliskim jeziorze.
Cała wycieczka nie byłaby tak fajna, gdyby nie doborowe towarzystwo, w którym uczniowie spędzali czas.

Aleksandra Adamowicz, kl. VIIIa

tn image000000006 20190616 13172999167 czerwca 2019r. uczniowie klasy pierwszej i zerówki wybrali się na całodniową wycieczkę do Kulki. Jest to idealne miejsce dla tych, którzy uwielbiają dobrą zabawę i wypoczynek. Uczniowie wzięli udział w różnego rodzaju grach, zajęciach i zabawach. Największą atrakcją dla dzieci była zabawa w wielkiej, dmuchanej kuli dryfującej po wodzie czyli waterball. Kolejnym wyzwaniem było wcielenie się w rolę japońskiego wojownika - walki sumo. Uczniowie mogli wykonać również najróżniejsze akrobatyczne ewolucje, salta i skoki powietrzne na euro – bungee. Na zakończenie dowiedzieli się, w jaki sposób powstaje wata cukrowa i nauczyli się robić puszyste słodkości. Był to wspaniały i pełen wrażeń dzień.

Anna Biała

GALERIA ZDJĘĆ

tn p1110151 20190603 1815542084W dniach 27-28 maja klasy 6-te pojechały na wycieczkę do Gniezna.

Wyjechaliśmy o godzinie 7:00 z Jonkowa. Około 12tej byliśmy już na pierwszej atrakcji. Była to przejażdżka kolejką z XIX wieku. Dojechaliśmy do Biskupina, gdzie zwiedzaliśmy muzeum i starą osadę z przewodnikiem. Następnie odwiedziliśmy miejsce, w którym odbywają się warsztaty o tym, czym kiedyś były pieniądze. Robiliśmy własne monety ze srebra! Po tej atrakcji pojechaliśmy na obiadokolację. O 18tej odbyło się zakwaterowanie w domkach w Jankowie Dolnym. Drugiego dnia pojechaliśmy na śniadanie.  Po nim ruszyliśmy do Gniezna i zwiedzaliśmy kościół, w którym znajdują się drzwi świętego Wojciecha. Następnie pojechaliśmy do Kruszwicy. Oglądaliśmy kościół stylu romańskiego. Zaraz potem ruszyliśmy na mysią wieżę. Razem z klasą naliczyliśmy około 200 schodów. Gdy skończyliśmy zwiedzanie, poszliśmy zjeść obiad. Po posiłku wyruszyliśmy do Jonkowa.

Moim zdaniem wycieczka była ciekawa i cieszę się, że mogłem w niej uczestniczyć. Polecam odwiedzić pierwszą stolicę Polski i jej okolice.

Marcel Rębacz, kl. VIb

GALERIA ZDJĘĆ

tn 20190425 112917 20190525 201649185025 kwietnia klasy Va i Vb odwiedziły Toruń. Podczas wycieczki uczniowie zwiedzili Stare Miasto, poprzez zabawę poznali toruńskie legendy podczas wizyty w Domu Legend Toruńskich. Po zwiedzaniu i zabawie przeszliśmy na warsztaty wypiekania słynnych toruńskich pierników. Każdy mógł poczuć się jak cukiernik i z uwagą wykonywał kolejne polecenia mistrza cukiernictwa. Każdy uczestnik otrzymał upieczony przez siebie pierniczek na pamiątkę. Ale największe wrażenie zrobiła na uczniach wizyta w bunkrze z czasów II wojny światowej. Przed wejściem panowie przeprowadzili z uczniami krótką musztrę, przygotowując ich do tego, co czekało w środku. Mogliśmy się tam przekonać na własnej skórze jak czuli się ludzie podczas nalotów, bombardowania. Po wyjściu z bunkra wielu uczniów odczuło wdzięczność, że żyjemy w czasie pokoju….

Pogoda nam dopisała, zadowolenia i pełni wrażeń wracaliśmy do domu, planując już przyszłoroczny wyjazd.

Magdalena Masyk

GALERIA ZDJĘĆ

W dniach 8-9 maja 2019 r. odbyła się wycieczka klas 7-ych Szkoły Podstawowej w Jonkowie do Warszawy. Wycieczka trwała dwa dni.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Łazienki Królewskie oraz Stadion Narodowy. Po mieście oprowadzał nas przewodnik, który opowiadał o historii naszej stolicy. Przez cały pobyt w Warszawie przemieszaliśmy się pieszo oraz korzystaliśmy z komunikacji miejskiej: autobus, tramwaj oraz metro. Nocowaliśmy w hostelu o nazwie Kanonia, który mieści się na Starym Mieście. Widok z okien mieliśmy na Zamek Królewski, którego w rzeczywistości nie zdążyliśmy zwiedzić.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Widzieliśmy na żywo, jak wygląda plan filmowy. Następną atrakcją wycieczki, był pobyt i zwiedzanie Centrum Pieniądza w Narodowym Banku Polskim.

Wycieczka była bardzo interesująca pod względem edukacyjnym oraz historycznym. Mięliśmy możliwość zobaczenia jak wygląda życie w stolicy Polski.

Powrót pociągiem do Olsztyna nastąpił około godziny 22, byliśmy bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi z udanej wycieczki.